5 czerwca 2013

24 Przedszkole - tu i tam - podsumowanie

Z pewną nieśmiałością pisałam pierwsze wiadomości e-mail do blogujących mam, które dzieci wychowują poza Polską. I tak myślałam sobie, że może uda mi się namówić z pięć blogerek... I może poświęcą trochę swojego czasu na cykl dotyczący przedszkola... Chociaż... Niby dlaczego? Miałyby szukać zdjęć, pisać tekst, wysyłać to wszystko do mnie? Korespondować ze mną, wymieniać się nie jedną czy dwiema wiadomościami, ale czasem kilkunastoma! Z pięciu opowieści zrobiło się dziesięć. Jeszcze nie mogę w to uwierzyć! Patrycja, Gosia, Agnieszka, Bogna, Kasia, Sandra, Julitta, Ula, jeszcze jedna Kasia i Ania - poświęciły swój czas, by podzielić się z nami swoimi opowieściami. Kolejny raz - bardzo za to dziękuję! Współpraca z Wami to była przyjemność a dzięki Waszym wpisom wiele się nauczyłam :) Dziękuję! Dziękuję!


(Zdjęcie najlepiej otworzyć w nowym oknie, jest większe! :))

Na naszym pamiątkowym zdjęciu grupowym jest również Emilia (czyli Zezuzulla) z małym Julkiem, której serdecznie dziękuję za udostępnienie grafiki. To ta buźka uśmiechnięta, która pojawiała się przed każdym wpisem :) No i ja jestem. Olga zwana klamrą lub skoroszytem ;) Wszak "spięłam" te Wasze opowieści tutaj, na O tym, że... :)
A nasz odcinek? Wciąż nie jest napisany :) Kiedy Dziewczyny opowiadały, jak to wygląda u nich, my szukaliśmy dla Ewy przedszkola, odwiedzaliśmy różne placówki, by finalnie nie dostać się do żadnej przez nas wybranych. Potem było składanie podań w tych, w których rzekomo zostały wolne miejsca, by w końcu - odebrać telefon, że jest miejsce dla Ewki. Jesteśmy na początku naszej przedszkolnej przygody... Czy raczej jeszcze przed początkiem.
Marzy mi się, że to podsumowanie to wcale nie koniec, tylko... przerwa wakacyjna? ;) Że pojawią się nowe opowieści z innych państw. Myślicie, że cykl ma szansę na kontynuację? Jeśli znacie blog, którego autorka jest mamą, która mieszka poza Polską i ma dziecko w wieku przedszkolnym - prześlijcie mi na niego namiary, proszę! A może same taki prowadzicie? A może nie macie bloga, ale chcecie podzielić się doświadczeniem z państwa, które jeszcze nie zostało opisane? Dajcie mi znać! :) Dla ułatwienia - do tej pory ukazały się opowieści z Anglii, Holandii, Niemiec, Polski, Norwegii, Irlandii, USA, Francji, Włoch i Islandii.



Książka adresowa, czyli udział wzięli:
Mama Bliźniacza, Mama JagodySarah und Kinderfashion

Cykl w trasie:
Ach! Co za blog
Ktoś jeszcze? Przyznawać mi się! :)

24 komentarze:

  1. Super cykl! Kontynuoawać!!! Mamy cudne, fajnie zobaczyć Wasze buźki, bo zawsze się ukrywacie za twarzami swoich pociech. Dzięki, wiele się dowiedziałam i zrozumiałam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Olga, dziękuję Tobie i wszystkim Mamom za ten cykl. To istna skarbnica wiedzy. Oby udało się go kontynuować.
    Życzę Wam dużo pomyślności na starcie przedszkolnej drogi. Oby przedszkole spełniło Wasze oczekiwania!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny to był cykl i my za niego dziękujemy :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Bede tesknic do tych opowiesci. Prosze o kontynuacje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny cykl:) I życzę powodzenia w Waszym przedszolu.

    OdpowiedzUsuń
  6. To my DZIĘKUJEMY i Tobie Olga, i dziewczynom którym się chciało...czytałam każdy wpis z zapartym tchem..porównywałam do tego co znam...Przedszkolna droga dopiero przed nami..oby było dobrze:)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowny cykl! Miło się czytało to wszystko, mimo że u nas jeszcze dużo czasu nim dzieć do przedszkola pójdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Koniecznie kontynuować :) Ja mogę napisać o przedszkolu Montesorii :) ale czy Polska jeszcze wchodzi w grę? :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Ok, idę szlochać, że cykl się kończy:D
    Do prośby się dołączam, by z innych państw Mamy o przedszkolu notki do Olgi przesłały, a potem nam tu nasz "Spinach" zaprezentował co i jak:D

    OdpowiedzUsuń
  10. ja też wierzę, że to jeszcze nie koniec...medal powinnaś dostać Spinaczu za taki genialny pomysł na cykl!
    a zdjęcie Twórczyń- wzruszające:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Z przyjemnością czytałam ten cykl :-) Następny to może o szkołach ???

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajnie było. Dziękuję. I ten dreszczyk emocji przed publikacją... :)

    OdpowiedzUsuń
  13. kochana to ja Tobie dziękuję za taki fajowy projekt, czekamy na więcej :) buziaki

    OdpowiedzUsuń
  14. Olga! Dzięki za ten cykl!
    Czekałam na każdy odcinek i czytałam, czytałam ...
    Mam nadzieję, że będzie kontynuacja!
    Bużka wielka dla Wszystkich Mam, które brały udział w tym projekcie!

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajnie,że cykl się udał, jeszcze jesteśmy za mali na przedszkole, ale ciekawie poczytać o tym, co nas może czekać w przyszłości

    OdpowiedzUsuń
  16. Mnie również miło czytało się cały cykl :)
    Dzięki dziewczyny!

    OdpowiedzUsuń
  17. My rowniez dziekujemy za fajny cykl! Czytalam co tydzien i cieszylam sie z kazdego odcinka :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Super był ten cykl, choć czasami trochę w rzeczywistości mnie kolorowo, jak dla Norwegii gdzie moja siostra ma wrażenia inne, ale pewnie tak jak wszędzie zależy gdzie się trafi w Polsce również są Przedszkola i przedszkola...

    OdpowiedzUsuń
  19. Cykl w trasie ;) To dobre! Uśmiałam się! Dzięki za docenienie mojej samowolki ;)
    Będę tęsknić!
    ach!

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetna akcja - bardzo dziękuję za możliwość - realnego (bo od praktycznej strony) - porównani - choć nie wiem czy porównywanie jest dobrym rozwiązaniem - przed nami (w przyszłym roku) przygoda z przedszkolem - mam nadzieję że będzie to przygoda życia (dla synka):)) Pozdrawiam serdecznie i jeszcze raz gratuluję cyklu!

    OdpowiedzUsuń
  21. Ale to byla super sprawa napisac co i jak tu u nas wyglada. W zasadzie ten cykl moglby nie miec konca, wciaz moglabym dodawac nowe mrozace krew w zylach odcinki. Od tygodnia J. placze (to delikatne okreslenie) przed wejsciem do przedszkola, pomoc i rada od pan jest jedna- Prosze ignorowac! ach, dzis slow mi brakuje.. Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  22. Szkoda, ze juz koniec! Czytalam wiernie co tydzien, chociaz nie komentowalam. Wydaje mi sie tez, ze opisy przedszkoli nawet z tych samych krajow, u kazdej mamy bylyby inne. W koncu to bardzo subiektywne opinie. Na przyklad moje doswiadczenie z przedszkolem w USA jest diametralnie inne (i znacznie mniej pozytywne).
    To jak? Kontynuacja? ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Czesc!

    Zostawilam komentarz pod ostatnim przedszkolem z cyklu, ale nie mam bloga, facebooka ani nic... Mój syn ma poltora roku, i od dwoch miesięcy chodzi do zlobko-przedszkola w Peru. Ale wiem tez jak to wygląda u starszych dzieci, bo mam starszych bratankow (raczej bratankow meza).
    To jak? Kontynuacja?

    Pozdrawiam,

    Agnieszka z Trujillo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę ostatnio nie ogarniam, ale - bardzo chętnie! Odezwij się proszę na otymze@gmail.com ☺

      Usuń

Dziękuję za każde pozostawione słowo! :)