18 listopada 2013

13 Tylko w Poznaniu!

Tylko w Poznaniu w sobotnie popołudnie można wybrać się na wycieczkę jednym ze szlaków pokazanych w przewodniku Cztery żywioły i dwa koziołki, podczas której o historii ciekawie opowiadać będzie Autorka książki we własnej osobie - Agnieszka Idziak :) Z pomocą przyszedł Pan Płomyk, bo w ten listopadowy dzień ruszyliśmy szlakiem ognia... Zadzieraliśmy głowy i patrzyliśmy pod nogi. Szukaliśmy śladów poznańskich koziołków, gdy zapadł zmrok pomagając sobie latarkami. Wysłuchaliśmy masy opowieści o każdym punkcie zaznaczonym na szlaku, niektóre były zachętą do konkretnych zadań plastycznych (lubimy!). Działo się! A kiedy dotarliśmy do siedziby Państwowej Straży Pożarnej... To dopiero było szaleństwo (panny Ewy, między innymi ;)). Wszystkiego można było dotknąć, wleźć do każdego wozu, ze strażakiem porozmawiać. I po tych wszystkich atrakcjach odpocząć w Gospodzie Pod Koziołkami, przy gorącej zupie i pysznym czekoladowym ciastku...
Też tak chcecie? Ostatnia szansa w tym roku - 23 listopada, kiedy to odbędą się dwie wycieczki - o godz. 12.30 i o 15.30. Tym razem finał wyprawy będzie bardzo słodki - na uczestników czekają ręcznie wykonane płomykowe lizaki :) Szukajcie informacji na stronie PIKININI i na fan page Dwa koziołki i cztery żywioły (szczegóły wydarzenia TU)Polecamy! I czekamy na wiosnę i kolejne odsłony wycieczek...  :)

Cztery żywioły i dwa koziołki
Stary Rynek w Poznaniu. Przewodnik dla dzieci
tekst: Agnieszka Idziak, ilustracje: Sylwia Maja Bartkowska,
Wydawnictwo Albus KLIK, Pikinini KLIK

13 komentarzy:

1. Świetna sprawa!!!
    My tez byliśmy w niedzielę na spacerze- z Panią przewodnik i słuchaliśmy legend o Ostrowie Tumskim, ale TAKICH atrakcji jak Wasze nie mieliśmy :)
    Olo by zwariował w takiej remizie :)

OdpowiedzUsuń
  2. Ale świetna sprawa, właśnie tak jak Aga piszę u nas we Wrocławiu też są organizowane takie wycieczki różnymi szlakami ale na pewno nie ma w nich tylu atrakcji... Ewka ma Zosiowe buty, lubimy je bo ciepłe choć zaczynają już człapać :P

3. Nie za dobrze Wam w tym Poznaniu? Całkiem serio - nawet nie wiesz, jak właśnie w Poznaniu chciałabym mieszkać... :-(

4. A mąż się upiera, że nie, do Poznania nie, bo korki...
    Weźźźź!:D

5. A my jeszcze nigdy w Poznaniu nie bylismy :(
    Wspaniala zabawa :)

6. U nas każdy sam zwiedza, ewentualnie z mapą w ręce :)

OdpowiedzUsuń
  7. My jeszcze w Poznainiu nie bylismy, koziolkow nie widzielismy. Dzieki za sliczna fotorelacje. Jak bedziemy znowu w odwiedzinach u rodziny, to sie bedziemy musieli do Poznania wybrac.

8. Ale atrakcje! Super!
    Az mi sie tesknno zrobilo za Poznaniem..... spedzilam tam 6 lat zycia i uwielbiam to miasto!

OdpowiedzUsuń
  9. Szczęściary! Janek ciągle wspomina naszą urlopową wycieczkę do P.znania - pewnie i taki spacer bardzo by mu się spodobał
    A samo miasto, myślę, idealne dla aktywnych (również dzieciatych) i nieźle się promuje. Tej książeczki nie znamy, ale "Jadę tramwajem.." i "Maltanka" zajmują ważne miejsce w Jankowej biblioteczce :)

Dziękuję za każde pozostawione słowo! :)